17 lipca 2015

Domowe kosmetyki na lato cz.2

Hej :)
Całkiem niedawno pokazałam parę sposobów, jak zadbać o naszą skórę latem, wykorzystując naturalne produkty klik . Dzisiaj pokażę Wam jak zadbać o nasze włosy, które również są narażone na negatywne działanie słońca.

*wzmocnienie na wypadające włosy - obieramy i ścieramy na tarce korzeń chrzanu lub rzepy. Odciśnięty sok wmasowujemy w skórę głowy i owijamy ją ręcznikiem na ok. 20-40 min i myjemy włosy.



*nawilżenie dla suchych włosów - garść nagietka zaparzamy w pół litra wrzątku, przecedzamy i dodajemy pół szklanki mleka oraz żółtko i mieszamy. Nakładamy na umyte włosy, owijamy głowę folią ( ja zakładam czepek :) . Odczekujemy 10-15 min i dobrze spłukujemy włosy.





*oliwka na łupież - pół szklanki świeżych liści i łodyg lawendy zalewamy 4 łyżkami oleju słonecznikowego. Wstawiamy do kąpieli wodnej i delikatnie ogrzewamy przez minutę. Zostawiamy na jeden dzień. Łyżkę oliwki wcieramy w mokre włosy i skórę głowy. Owijamy folią/ zakładamy czepek i po ok. 30 min zmywamy.


*napar zmniejszający łojotok - po łyżce mięty pieprzowej i pokrzywy zalewamy litrem wrzątku. Przykrywamy i zostawiamy płyn do naciągnięcia. Przecedzam i ostudzamy, naparem polewamy świeżo umyte pasma.




Znacie inne przepisy na domowe kosmetyki do włosów ? :)





8 komentarzy:

  1. Dowiedziałam się wielu przydatnych informacji :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Najlepsza jest płukanka zmniejszająca łojotok ;)

      Usuń
  3. Wywar na łojotok mi się przyda.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mięta i pokrzywa sprawdzona! Może tylko lekko przesuszyć włosy i blondynki lepiej niech nie używają świeżej pokrzywy, aby nie skończyły z zielonymi włosami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za radę :) Dobrze, że używałam pokrzywy z opakowania :D

      Usuń

Cieszę się, że odwiedziłaś/eś mojego bloga i dziękuję za Twoją opinię. Z miłą chęcią zajrzę również do Ciebie. :)
A jeśli spodobał Ci się mój blog, zachęcam do dołączenia do moich obserwatorów :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...